Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nederlanders in Uruguay?

  • henk

    hallo daar,

    volgens mij wordt dit forum niet echt intensief gebruikt maar ik probeer het toch even.

    Mijn vrouw en ik hebben plannen om naar Uruguay te emigreren. Waarschijnlijk zullen wij in februari weer in Uruguay zijn om bepaalde zaken nog meer uit te diepen. Maar wat ik me afvroeg is: zijn er nederlanders of belgen in Uruguay die mij willen helpen enkele vragen te beantwoorden? We zijn van plan de winst van ons huis in nederland te gebruiken voor óf het opzetten van een hostel in Uruguay óf huisjes te kopen en die te verhuren . Er komen dan genoeg vragen boven zoals

    - hoogte inkomstenbelasting (heb ergens gelezen over een vrijstelling hiervoor?).

    - is er een maximum aan het aantal te verhuren huisjes.

    - Is het mogelijk een stukje grond van een boer te kopen en hierop te bouwen.

    Zo maar een paar vragen die iemand mij hopelijk kan beantwoorden.

    Ik hoop wat te horen

    Henk

  • Johan

    Om te beginnen zou het simpeler zijn als je je email adres zou vermelden.

    Ik heb ook intresse in Uruguay…maar zit momenteel effe in Paraguay.

    PY is me toch een beetje te corrupt en heeft echt niet veel te bieden. Je kunt hier mi alleen maar je geld verliezen als je gaat investeren.

    Over uruguay heb ik goeie dingen gehoord….en aangezien ik een strand en zee liefhebber ben……zit ik dus eigenlijk verkeerd in PY.

    gr

    Johan

  • Maria

    Hallo Henk, misschien kan ik je een beetje helpen. Je mag in Uruguay zo veel huisjes verhuren als je wil. Je betaalt wel inkomstenbelasting. Je mag ook grond kopen en bouwen. Er is hier veel te koop, veel keuze en mooie huizen. Huizen verhuren vind ik een goed plan. Willen wij ook doen, ons boerderijtje te verkopen en drie huizen kopen, een voor ons en twee om te verhuren, dan hoef ik tenminste niet meer te werken. Als ik je verder kan helpen hoor ik het wel, ik zit in Uruguay al 5 jaar. Groetjes.

  • henk

    Dag Maria,

    Bedankt voor je bericht.Eindelijk een Nederlander in Uruguay. Zou je misschien per e-mail contact met ons op kunnen nemen? Emailadres is nu zichtbaar hier.

    Wij komen in januari naar Uru, misschien kunnen we een keer afspreken?

    Groeten,

    Henk

  • henk

    Het emailadres kan je trouwens vinden door linksbovenaan in dit bericht op mijn naam te klikken naast “auteur”.

  • Maria

    Hoi Henk, hopelijk heb je mijn e-mailtje ontvangen, als niet hoor ik het wel.

  • miriam

    hallo henk,

    ik wil graag emigreren met mijn dochtertje naar uruguay. Wonen jullie er al.

    Ik weet iemand die grond heeft, is dat iets voor jullie.

    Graag jullie ervaringen en als het mogelijk is de mailadressen van maria en johan en ieder die jullie heeft gemaild die al wonen in uruguay met hun toestemming natuurlijk, graag wil ik mij goed voorbereiden, groeten miriam

  • Johan

    Ik was dus afgelopen september/oktober 24 dagen in Paraguay. heb daar gesproken met wat Duisters en oostenrijkers die ook in UY geweest zijn.Tevens heb ik mezelf ook geinformeerd via het net en andere media. Heb uiteindelijk toch gekozen voor PY. de reden:

    PY is veel goedkoper….de verblijfsvergunning makkelijker te regelen. Tevens wilde ik nog een gezin stichten….en dat leek me net iets lastiger in UY waar de dames niet staan te springen op een 42 jarige Hollander. Tsja samen gaat emigreren nu eenmaal makkelijker…helaas ben ik (nog) alleen.

    Eind April ga ik voorgoed (hoop ik) naar PY. De NL ambassade in Montevideo regelt ook de zaken voor nederlanders in PY. Dus misschien dat ik ooit toch nog eens naar UY ga. Het schijnt maar net 2 uurtjes vliegen te zijn.

    suerte

    Johanhenk schreef:

    >

    > hallo daar,

    >

    > volgens mij wordt dit forum niet echt intensief gebruikt maar

    > ik probeer het toch even.

    > Mijn vrouw en ik hebben plannen om naar Uruguay te emigreren.

    > Waarschijnlijk zullen wij in februari weer in Uruguay zijn om

    > bepaalde zaken nog meer uit te diepen. Maar wat ik me afvroeg

    > is: zijn er nederlanders of belgen in Uruguay die mij willen

    > helpen enkele vragen te beantwoorden? We zijn van plan de

    > winst van ons huis in nederland te gebruiken voor óf het

    > opzetten van een hostel in Uruguay óf huisjes te kopen en die

    > te verhuren . Er komen dan genoeg vragen boven zoals

    > - hoogte inkomstenbelasting (heb ergens gelezen over een

    > vrijstelling hiervoor?).

    > - is er een maximum aan het aantal te verhuren huisjes.

    > - Is het mogelijk een stukje grond van een boer te kopen en

    > hierop te bouwen.

    >

    > Zo maar een paar vragen die iemand mij hopelijk kan

    > beantwoorden.

    >

    > Ik hoop wat te horen

    >

    > Henk

  • hemmo misker

    Hallo! Ik ben ook zoiets van plan…en vind het lastig om info te krijgen…zit momenteel in Chili, maar ben van plan over een paar maanden naar uruguay te gaan om alles ter plekke uit te zoeken. Wil vooraf via het internet wel al zoveel mogelijk te weten komen. Kun je me daar bij helpen?

    Bedankt,

    Hemmo

  • hemmo

    Hoi! heb je antwoord gekregen op je mailtje? Kun je mij mailen, ik wil ook naar uruguay verhuizen…hemmomisker@hotmail.com

    bedankt!