Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nederlanders in Uruguay?

  • Annejan Busman

    Ik zit hier sinds vorig jaar in uruguay, weleens waar ene hele andere tak van sport, maar zit hier in de agrarische wereld. Als ik iemand eens ergends mee helpen kan, hoor ik het wel.

  • moniqueje

    hallo,

    ik heb plannen om ook naar Uruguay te emigreren met mijn twee kinderen, maar weet eigenlijk nauwelijks iets over het leven daar.

    hoe is het bijvoorbeeld om daar als Nederlander te wonen? Hoe veilig/onveilig is het? Word je gemakkelijk

    geaccepteerd als buitenlander? heb je tips om je op voor te bereiden? kun je me een paar voordelen

    geven van het leven daar tov het leven in Nederland?

    bij voorbaat hartelijk dank,

    Monique

  • Henk

    hallo monique,

    sorry voor mijn wel heel late reactie! Ik heb dit forum de laatste maanden niet meer bezocht.

    Als je nog steeds plannen hebt dan zal ik je vragen graag beantwoorden.

    Wij gaan over 2 weken weer naar Uruguay om daar vervolgens 8 maanden te blijven en dan de zomer in Nederland weer door te brengen.

    Wat we tot nu toe van Uru gezien en ervaren hebben is zeer positief. In tegenstelling tot veel andere landen is Uru een makkelijk land voor buitenlanders. Het is zeer veilig (op misschien een paar buurten in de hoofdstad na) en gemoedelijk. Vanwege het feit dat veel jongeren hun heil in het buitenland zoeken, ziet de regering buitenlanders graag komen. Het is bv niet moeilijk een permanent visum te krijgen. Je kunt zoals wij doen ook op een toeristenvisum in Uru wonen. Wij hebben bv gewoon onroerend goed kunnen kopen, zonder problemen!

    Verdere voordelen zijn o.a.:

    - het klimaat, zomers iets warmer en veel stabieler dan Nl, en s'winters bijna nooit vorst en sneeuw.

    -geen natuurgeweld, hooguit en flinke storm.

    - de relaxte sfeer .

    - goedkope huizen en boerderijen

    Als je nog meer gedetaileerde info wil dan hoor ik het wel

    Groetjes Henk

  • Frederik

    Hi Annejan,

    Ik ben wel geinteresseerd in je ervaringen in de farming wereld.

    Groeten Frederik

  • ellen

    hallo henk,

    wat zijn de prijzen ongeveer van een kleine boerderij, en in welken provincies

    groeten Ellen

  • ellen

    hallo Henk

    ik en mijn man zijn van plan om naar uruguay te gaan, maar we weten eigenlijk nog niets

    bijv. wat de prijzen zijn van een chacra, welke makelaars zijn vertrouwd enz.

    zou je wat tips voor ons hebben

    groeten Ellen

  • monique

    bedankt voor je reactie Henk. beter laat dan nooit. ;)

    nu reageer ik zelf ook pas weer !

    wij willen idd nog steeds richting Uruguay,

    eigenlijk zouden we er ook een keer heen moeten om te kijken hoe het daar is,

    maar die stap slaan we denk ik over . als we definitief besluiten om er heen te gaan, en dat

    zou wel eens op heel korte termijn kunnen gebeuren, dan gaan we gewoon en zie we verder wel.

    toch heb ik nog een paar vraagjes';

    weet jij of er nu weer meer Nederlanders/Europeanen in Uruguay wonen? ik heb de indruk dat het land

    iets populairder wordt.

    ik heb begrepen dat sommigen het landschap best saai /kaal vinden. er zou ook niet veel te doen

    zijn(met uitzondering van de grote steden)?

    misschien heb je zelf nog dingen die je wilt/ kunt vertellen over Uruguay,

    ik heb begrepen dat je er niet het hele jaar door woont, of nu toch wel?

    denk je dat er iets te verdienen valt in het toerisme?zoals een B&B?

    of zijn er bepaalde projecten waar we ons misschien bij aan kunnen sluiten?

    nou, dit was het wel zo`n beetje. ik hoop spoedig wat van je te horen.

    hartelijke groeten,

    Monique

  • jacob

    Beste Uruguay-lezers,

    Wij willen eind december een drie weekse vakantie houden in Urugauy. Lekker ruim land, geen overbevolking zoals in NL, aardige mensen (zijn trouwens ook ion NL), cultuur, stranden enz. Ik heb geprobeerd vanuit NL autohuur te regelen maar dat lukt mij niet. Heeft iemand een idee hoe ik dit aanpak? Ik las in een draadje dat een Fam. Koot in Uruguay dit had geregeld voor een paar NL toeristen in Montevideo.

    Als dit bericht door andere NL in Uruguay wordt gelezen: graag een reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Jacob

  • jacob

    Hallo Annejan,

    't Is al bijna een jaar geleden dat je een berichtje achterliet maar toch. Je schreef dat je in de agrarische wereld zat. Heb je een farm of estancia om te bezoeken? We gaan in december 2010 naar Uru en zouden het leuk vinden van Nederlanders die in Uru wonen wat informatie te ontvangen en misschien daar te ontmoeten. Graag hoor ik nog eens iets.

    Groetjes van Jacob

  • johandevri

    Wat vind jij “goedkoop” Henk???? We vonden UY nogal duur afgelopen januari en we hebben besloten toch in PY te blijven. De brandstofprijzen en voedselprijzen (afgezien van het brood en het vlees dan duidelijk goedkoper was dan in NL) waren toch een stuk duurder dan in NL!!! Als je het dan afzet tegen de lonen die men verdient in UY is het dus een “duur”land…Verder viel me op dat het wagenpark er nogal krakkemikkig uitziet…zeker in vergelijk tot Paraguay of Argentina. Hoezo?? Ik vermoed dat de belastingen op autos idd erg hoog is.

    verder vonden we UY nogal saai en vlak…eingelijk net als NL maar dan op het Zuid-Amerikaanse continent. het positieve was het ontbreken van straathonden:-)

    Wat brengt de nieuwe president van Uruguay José Alberto Mujica ??? Naar het schijnt toch een extreem links figuur….Hugo Chavez anyone??

    groet

    Johan