Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Punta del Este

  • ronny evers

    Hoi

    Wij zijn van plan om in Februari naar Punta del Este te gaan.

    Heeft iemand tips over hotels ,of wat is de beste plek om te zitten in Punta Del Este??

    Wij zitten het liefst in het centrum en aan zee.

    Groeten Ronny Evers

  • avalizas

    Mag ik vragen waarom je naar Punta del Este wilt gaan? Je kan het ook goedkoper doen, ga naar de Costa Brava in Spanje. Punta del Este was wellicht ooit een mooie plek, maar het is nu helemaal volgebouwd met flatgebouwen en dure hotels. Uiteraard kan ik je aanraden om naar Barra de Valizas te gaan, je zit altijd aan de zee en je hebt genoeg plekjes strand voor jezelf. Daarbij komt nog dat het hier echt mooi is, zandduinen zo hoog, wandelen naar Cabo Polonio, toeren langs de palmpampa's, het Ombues Park bezoeken…..maar goed. Dat is wel een gekleurde mening,want wij zitten hier zelf. Maar zoek maar eens op internet, de verhalen over Punta del Este zijn echt niet altijd positief.

    succes en geniet van het mooie uruguay!

  • ingrid wouterson

    Ik heb overwogen om naar Punta Del Este te gaan. Gelukkig is het daar bij gebleven. In het AD van 3 weken geleden stond een fraai verslag over deze plaats uiteindelijk kwam de journalist tot de conclusie dat het ministerie van Buitenlandse zaken een negatief reisadvies voor deze plaats zou moeten afgeven.

    Dat lijkt mij voldoende.

    Mijn echtgenoot kwam via Zuidamerikaanse vrienden achter het adres van de familie Koot. Ik moest even aan het idee wennen om naar een klein plaatsje af te reizen. Een jaar eerder was ik naar Cancun in Mexico geweest en merkte dat alles wel erg was volgebouwd, en ik weinig Mexico zag, maar meer Amerikanen en dure winkels. Ik reisde onvoldaan en teleurgesteld naar huis terug. Toen mijn man mij voorstelde om naar Uruquay af te reizen voor een tweede huwelijksreis moest ik wel even aan het idee wennen. Gelukkig wist mijn lieve man mij te overtuigen. Wij zijn samen gegaan. Ik heb onvoorstelbaar genoten van de rust en de authentieke sfeer bij de familie Koot. Volgend jaar gaan wij zeker weer. Wat mij betreft ben ik voorgoed genezen van het Mexicaanse virus.

    Dan zou ik graag een keer een echt authentiek Uruquyaans Oud en Nieuw vissersfeest op het strand willen beleven met de originele viskoeken i.p.v. oliebollen en natuurlijk de vissersbarbeque en Zuid-Amerikaanse muziek.