Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nederlandse gastvrijheid in Uruquay

  • ingrid wouterson

    Ik heb weinig gereisd. Gelukkig heeft mijn lieve echtgenoot gevraagd om mee te gaan voor een 2e huwelijksreis. Hij wist nog een klein paradijs op aarde. Eerst twijfelde ik. Een ver vreemd land een lange vliegreis. Ver WEG van de DOM. Gelukkig wist mijn lieve man mij te overreden. Aanvankelijk angstig reisde ik met hem mee. Ik was best bang voor mijn sterke gevoelens van heimwee. ik zit graag thuis met mijn borduurwerkjes en mijn kanariepietjes. Ik was zo bang. Toen wij waren geland had de familie Koot gelukkig een hotelletje gereserveerd voor ons zodat wij een nachtje konden bijkomen. Dat was erg fijn. Toen wij hadden geslapen heeft mijn man een huurauto opgehaald die de familie voor ons gereserveerd had. Vanuit de auto kon ik goed Montevideo bekijken. daar wil ik een volgende keer wel langer rondkijken.Mijn man reed mij naar het kleine plaatsje Valizas. Werkelijk het overtrof mijn verwachtingen. een stil plekje aan de oceaan, palmbomen en een sHet vissersvrouwtje Mascha had onze komst voor bereid Er lag heerlijk fruit en ze had o zo hollands een vers boeketje bloemen neergezet. Terwijl ik onze koffers uitpakte voelde ik mij echt thuis ver van huis. Bij het vissersvrouwtje bestelden wij af en toe een maaltijd om gezellig bij ons huisje aan de zee op te smikkelen. Heerlijk was dat. Geen culinaire hoogstandjes maar eerlijke vers vis gezonde groente en ook nog bijzonder goedkoop. Wij zaten 's avonds heerlijk aan zee met een flesje wijn. en voelden ons als herboren. Dit was een hele gelukkige en ontspannen periode. Dank je wel Pieter voor deze tweede romantische huwelijksreis en Mascha en Henrique voor jullie geweldige ontvangst en gastvrijheid

    ingrid

  • jacob

    Hoi Ingrid,

    Ik heb met interesse je stukje gelezen: eerlijk en spontaan. Wij gaan in dit najaar een paar weken naar Uruguay. Daarom wil ik je graag het volgende vragen. Je schreef over een familie Koot die het een en ander voor jullie had geregeld: een hotelletje en een huurauto. Heeft deze familie een reisbureau of iets dergelijks? Graag zouden we met hen in contact willen komen.We willen nl. de gebaande weg verlaten en op eigen gelegenheid het liefst met een huurauto door het land toeren. Ik hoop iets van je te mogen horen.

    Met vr.gr.

    Jacob

  • avalizas

    Hallo Jacob,

    Af en toe moet je jezelf Googlen en zo kwam ik hier terecht. Ja, wij zitten hier en we kunnen je wel tips geven! We hebben geen reisbureau, maar we zijn altijd bereid om mensen te helpen die dit mooie land willen ontdekken. Google even op ‘avalizas’ en je vindt onze website. Wie weet tot ziens in Uruguay.

  • Dennis Rolph

    Het lijkt erop dat je graag reclame maakt voor Barra de Valizas en Cabo Polonia of La Paloma

    Je vergeet ff te vertellen dat er zomers een transportprobleem is die kant op en terug.

    Eigen vervoer is een must in die regio.

    Bussen overvol in de zomer en s,winters bijna geen bussen richting bewoonde wereld.

    En de buurt van La Paloma staat bekend om de laveloze jongeren in de zomer.

    Ben er zelf 3x geweest,maar ga niet meer terug.

    Te afgelegen en erg winderig.

    BTW,die 2 “huisjes” op de webpage van Valizas mogen ze wel eens wat aan doen,op die schuimrubber matten wat matrassen voorstellen breek je je rug.

    Dat is echt typisch voor hier,ziet er leuk uit ,maar de werkelijkheid is toch anders.

  • Max

    Akkoord met Rolph, het zijn heel erg mooie plekken maar de huurhuisjes zijn duur voor wat ze zijn.

    Matrassen waar je de lattenbodem door voelt, vochitge geur, weinig tot geen keuken/gerei,

    gammel meubilair, alles zo wat in elkaar geflansd.

    “dat hoort erbij” zullen velen zeggen en dat is deels zo, maar vaak kan het voor hetzelfde geld meteen goed.

  • heiko roukema

    Wie zou mij wat informatie kunnen geven omtrent het op te starten van een kleinschalige varkens fokbedrijf. Wellicht is er iemand die mij kan vertellen wat voor een investering dit gaat vergen. Zijn er uberhaubt bedrijven die varkens fokken of eenmesterij hebben. Graag iemand die dit met me wil delen.