Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vakantie Uruguay

  • Saskia123

    Hallo!

    Wij hebben plannen om dit jaar (onder andere) naar Uruguay te reizen. Maar wat zijn hier de absolute ‘must see’s'?

    Ben benieuwd naar jullie tips!

    Groetjes Saskia

  • Mark

    Dag Saskia,

    Ik heb enkele maanden in Montevideo gewoond en veel gereisd voor mijn stage. Mijn tips zijn om aan de prachtige verlaten stranden te liggen in Punta del Diablo (klein vissersplaatsje met 1 of 2 leuke backpackershostels). Pak je rust en geniet, want het is redelijk of the track. Zoek je meer de toeristische oorden: punta del este (rijk badplaats), colonia (voor de europeaan minder spectaculair, maar wel een mooi dorpje en leuke musea, goed eten en veel backpackers). Aanrader is een estancia te bezoeken ergens in het binnenland voor rust en leef als en met een gaucho. Het is vaak wel redelijk prijzig, maar een prachtige ervaring als je niet zelf in Nederland op het platteland leeft: koeien melken, paard rijden, lokaal eten etc.

    Must do: vlees eten, bijvoorbeeld in Mercado de Puerto in Ciedad Vieja in Montevideo. Struin in Montevideo over de Rambla (boulevard langs de zee) en doe dat tegen zonsondergang, vraag een slok mate en geniet. Houd je van voetbal, dan moet je naar el centenario, waar het eerste WK voetbal ooit heeft plaatsgevonden en gewonnen door Uruguay. Het is een trots volk en de weinige bekendheden van hun land laten ze je graag zien.

    In mei ga ik weer terug om met een aantal partners daar een ontwikkelingsproject op te zetten. Ik nodig je uit mijn site eens te bekijken: movimientofoundation.com. En stel gerust een vraag als je een keer meer wilt weten.

    Veel plezier!

  • Pascal de Jong

    Hoi Saskia,

    Cabo Polonio in het oosten, niet ver van Punta del Diablo. Je kunt het strand alleen met terreinwagens bereiken, die daar heen en weer rijden.

    Daar kun je ook zeeleeuwen zien. In de nacht is het daar erg rustig en is er bijna geen licht, erg rustgevend en mooi om mee te maken.

    Colonia del Sacramento in het westen, dit is de oversteekplaats naar Buenos Aires, ook zeker de moeite waard. In Colonia ben ik zelf nog niet geweest, maar als ik weer naar Uruguay ga is dat wel iets wat ik nog wil zien. Montevideo is vanzelfsprekend. De wijk Ciudad Vieja kun je beter overdag bezoeken vanwege de veiligheid, 's nachts is het daar wat verlaten. De wijk Pocitos is ok en ook aan het strand.

    Op www.uruguay.startpagina.nl heb je heel veel info.

    Pascal

  • avalizas

    Hallo Saskia en al dan niet andere toekomstige bezoekers van Uruguay,

    Wat Mark schrijft is deels nog waar, Punta del Diablo stikt op het moment van de hostels, huisjes en de eerste luxe hotels hebben de deuren ook al geopend. Zo snel kan het vergaan. Het plekje heeft in maart of december nog wel aantrekkingskracht, maar ik zou een bezoek in januari afraden.

    Polonio is erg mooi, net als valizas, waar wij zitten (avalizas.com)

    In het noorden vind ik Tacuarembo ook erg mooi, met in de tweede week van maart het gaucho festival, wat echt een ‘must-do’ is. Ik raad je aan om half februari/begin maart te gaan. Niet zo erg heet meer, ergste drukte is over omdat in maart de scholen weer beginnen.